Résumé de section

  • Welcome to your fourth online class! This class is the first part of UNIT 4.

    In this Unit, you will learn some content about some issues that are related to inclusion and diversity in sports. For each STEP, we have indicated the approximate time you should spend.

    For this Unit, there are 8 STEPS (see below).

    When you have finished, please take a few minutes to fill in the GoogleForm at the end of the unit to give us some feedback about this unit.

    PLEASE REMEMBER TO CLICK ON THE LITTLE TICK ICONE  " on the right side of the screen for each activity, to complete the activity. This allows your teachers to visualize your progression. Moreover, you will not be able to complete certain STEPS unless you reach the minimum score for a test. You may take these tests several times, to practice and complete your STEPS!

    Bienvenue sur votre quatrième TD en ligne ! Ce TD est la première partie du UNIT 4.

    Dans cet UNIT, vous allez voir du contenu sur les notions de diversité et inclusion dans le milieu sportif. Pour chaque STEP, nous vous avons indiqué le temps approximatif que vous devriez passer dessus.

    Pour ce module, il y a 8 STEPS (voir ci-dessous).

    Lorsque vous aurez fini, merci de prendre quelques minutes pour remplir le GoogleForm en bas du module pour nous donner du feedback sur ce module.

    ATTENTION MERCI DE VALIDER CHAQUE ÉTAPE TERMINÉE EN CLIQUANT SUR LA PETITE ICÔNE "  " à droite de l'écran liée à l'étiquette ! Cela nous aide à voir votre progression. De plus, certains STEPS ne pourront pas être validés tant que vous n'avez pas eu un score minimum sur un test. Vous pouvez passer ces tests plusieurs fois afin de vous entrainer et de les valider !

    UNIT 4 STEPS / ÉTAPES :

    STEP 1 (Listening) : Watch the trailer of a French comedy about synchronized swimming... for a male team! / Regardez la bande-annonce d'une comédie française qui montre une équipe de natation synchronisée... masculine !

    STEP 2 (Listening) : Listen to an audio file about sports and gender and complete the different exercises. /Écoutez un document audio à propos de la question du genre dans le sport et faites les exercices liés à cet audio.

    STEP 3 (Listening + Grammar) : Watch the two Nike commercials and revise your rules about how to use adjectives. / Regardez les deux publicités Nike et révisez les règles sur l'utilisation des adjectifs en anglais.

    STEP 4 (Listening + Vocabulary) : Watch the video about gender equality and learn some linking words. / Regardez la vidéo sur l'égalité hommes-femmes et apprenez des mots de liaison.

    STEP 5 (Listening) :  Listen to the audio files about sexism in football. / Ecoutez les documents audio sur la question du sexisme dans le football.

    STEP 6 (Reading) : Read the article about the history of the Paralympic Games. / Lisez l'article sur l'histoire des Jeux Paralympiques.

    STEP 7 (Listening) : Watch the video about the Invictus Games. / Regardez la vidéo sur les Invictus Games.

    STEP 8 (Memorize!) : Take the final Wooclap to see what you have memorized! Be careful, you can only take the test ONCE, so make sure that you have done all the activities from each step and that you have your notes with you before you start... / Participez au Wooclap de fin de module, pour voir ce que vous en avez retenu ! Attention, vous ne pouvez passer ce test qu'UNE SEULE FOIS. Soyez sûr d'avoir bien validé toutes les étapes précédentes avant de le passer, et d'avoir vos prises de notes avec vous..

    Good luck!


    • STEP 1 - Synchronized swimming... for men
      (⏲️ 5 min) 

      Watch the trailer of the movie Le Grand Bain (Sink or Swim in English)

      Have you ever seen this movie? What is the story? What makes this movie funny (or not so funny?)?


      STEP 2 - The issue of gender in sports
      (⏲️ 10 min) 

      a) Listen carefully to this audio file a few times and take some active notes to answer questions about this in the final Wooclap.

      (Tip: you can change the speed of the voice to X0.5 or X0.75 if it's too fast.)

       

       

      b) Then, do the following exercises.


      Exercices à partir du document audio :

      Fill in the 4 slides with the right words:


      And now write down the fisrt sentence of the audio file:

    • + STEP 3 - How can sports empower women?
      (⏲️ 15-20 min) 

      a) Study the following Nike commercials.

      Nike is famous for their commercials. Look at these two: "Dream Crazier" and "One day, we won't need this day"

      1) What are all the negative adjectives that are used to describe women in sports?

      2) Which special day do you think this Nike ad is referring to? In your opinion, is it still necessary to set annual dates to fight against discrimination?

      3) Here is some useful vocabulary to talk about these commercials, try to memorize it!

      •Strength (n), strong (adj) = la force, fort(e)
      •Male-dominated (adj) = dominé par les hommes
      •Manly (adj) = viril, masculin
      •Female-dominated (adj) = dominé par les femmes
      •Butch (n ou adj) = (femme) d’apparence masculine
      •Gender gap (n) = fossé hommes / femmes
      •Upbringing (n) = éducation
      •Abuse (n), abusive (adj) = insultes ou abus, insultant ou violent
      •Raise awareness (v) = faire prendre conscience, sensibiliser
      •Empower (v) = valoriser, donner davantage d’importance, renforcer
      •Role model (n) = modèle, exemple à suivre

      b) Read the following recap about how tu use adjectives in English, then take the quiz to see what you have memorized!

      - Deux points importants à retenir pour commencer :
      a) En français, on peut mettre l'adjectif devant ou derrière le nom qu'il caractérise selon les situations, mais en anglais l'adjectif se place toujours DEVANT le nom.
      Ex : J'ai reçu un joli bouquet de roses rouges. => I got a pretty bouquet of red roses.
      b) En anglais, les adjectifs ne prennent JAMAIS la marque du pluriel.
      Ex : Je n'ai jamais vu d'aussi magnifiques roses! => ✔️I have never seen such beautiful roses! (❌ beautifuls roses)

      - Comment faire lorsqu'il y a plusieurs adjectifs qui caractérisent un nom ? Dans quel ordre les placer ?
      Puisqu'on lit une phrase de gauche à droite, en anglais on aura :
      => le plus à gauche dans la phrase, les adjectifs qui sont considérés comme les plus subjectifs
      => le plus à droite dans la phrase, les adjectifs qui sont considérés comme les plus objectifs.
      On va ainsi suivre la règle suivante : TAFCOM, comme TAILLE - AGE - FORME - COULEUR - ORIGINE - MATIERE
      NB : tout adjectif qui se réfère à une appréciation de beauté ou d'apparence physique, va se trouver plus à gauche dans la phrase.
      => Un exemple pour mieux comprendre :
      The beautiful big old square brown Victorian wooden house = la magnifique, grande et vieille maison carrée et marron en bois, datant de l'époque victorienne
      - La beauté et la taille de la maison sont considérées comme les éléments les plus subjectifs (si l'on habite dans un studio délabré cette maison paraîtrait peut-être grande et magnifique, mais si l'on vit dans un immense château, on n'aura pas forcément la même perception...).
      - L'âge est lui aussi un élément subjectif : on n'a pas tous la même perception de ce qui est jeune ou vieux ! Cela vaut aussi pour la nouveauté / ancienneté de qqch.
      - La forme est déjà moins susceptible de faire débat : la maison est carrée, et pas triangulaire.
      - Idem pour la couleur : si la maison est marron, elle n'est pas blanche ou verte !
      - L'origine de la maison est également très objective : elle date de l'époque victorienne, pas de la Renaissance ou du 21ème siècle.
      - La matière est considérée comme l'élément le plus objectif : c'est littéralement ce dont la maison est faite, et cela ne pose par conséquent pas de débat !


    • STEP 4 - Gender equality in sports
      (⏲️ 10 min) 

      If sports empower women, can we consider that there is gender equality in sports?

      Here is another video about this question.

      a) Take some notes (you will have some questions about it in the final Wooclap).

      b) Write a summary (= un résumé) and try to use these linking words to express a paradox or a contrast between men and women.

      While, Whereas = Contrairement
      • Exprime un contraste entre 2 situations dans une même phrase
      • Ex: NBA players earn $5 million, while WNBA players earn $70 000.

      However, Nevertheless, Yet = Par contre
      However exprime aussi un contraste avec ce qui a été dit précédemment, mais peut être utilisé dans une même phrase ou dans une nouvelle phrase.
      • Ex: Jackie Mitchell displayed great baseball skills. However, her contract was prematurely terminated.

      Alhough, Though, Even Though = Même si, bien que
      • Exprime un paradoxe entre deux idées OU une concession.
      • Ex: Although she was a very good player, she was never taken seriously. / Even if you played a good game, you still need to practice hard.

    • STEP 5 - SPORTS AND VIOLENCE / SEXISM
      (⏲️ 15-20 min) 

      Listen several times to these audio files (you can also change the speed of the voice to X0.5 or X0.75 if it's too fast). Take some notes because you will have some questions about them in the final Wooclap !

      1) Violence towards women in sports:

       

       

      2) Football and sexism Part 1:

       

       

      3) Football and sexism Part 2:

       

       


    • STEP 6 - The history of the Paralympic Games

      (⏲️ 15 min)


      a) Read the following article and take notes for the final Wooclap.

      https://docs.google.com/document/d/1VotEnvZzk0cuCX6DvSLxWh5nSI3oMAw-OqnaTakYP_Q/edit?usp=sharing

      b) Play this LearningApp to memorize the important vocabulary from the article.

      https://learningapps.org/watch?v=p5ygpmk5k23



    • STEP 7 - The Invictus Games

      (⏲️ 10-15 min)

      Watch this video and take notes about the history of the Invictus Games (there will be questions about this in the final Wooclap!):




    • STEP 8 - FINAL WOOCLAP

      (⏲️ 15-20 min)

      Take this quiz on Wooclap to see what you have memorized from all the steps of UNIT 4.

      BE CAREFUL: You can only take this quiz once, so make sure you are well prepared and don't rush! Follow the link according to your section. ATTENTION : Vous ne pouvez faire le test qu'une seule fois ; préparez vos notes et ne vous précipitez pas pour répondre ! Suivez le lien vers le Wooclap selon votre filière.

      - L2 APAS with Qais Al-Alem:

      https://app.wooclap.com/CMABJH/questionnaires/673e1135dc8db09cd378fe19

      - L2 Education et motricité groups with Carline Victor:

      https://app.wooclap.com/CMABJH/questionnaires/673e1135dc8db09cd378fe1a

      - L2 Entraînement sportif groups with Thibaut Nilles:

      https://app.wooclap.com/CMABJH/questionnaires/673e1135dc8db09cd378fe1b

      - L2 Management groups with Thibaut Nilles:

      https://app.wooclap.com/CMABJH/questionnaires/673e1135dc8db09cd378fe1c

    • CONGRATULATIONS! You finished UNIT 4! This was your last online Unit for this semester.

      (⏲️ 5 min)