Grading scheme
Coordinator for the class: Sylvaine Perrichot ® sylvaine.perrichot@universite-paris-saclay.fr
Objectives
General English focusing on the four skills: speaking, listening, reading and writing. Oral expression and interaction will be a priority.
Pronunciation: Pronunciation practice + basic recognition of the phonetic alphabet (focus on vowels)
Themes: Education and student life / Games and beyond
Evaluation & Grading
- Participation 20% (i.e. distant work, homework, oral participation in class, quiz)
- Oral Evaluation 30% role play involving a situation and two roles prepared by two students. Can be performed live or can be filmed and shown in class. General and informal English, in pairs. Duration: 5 to 8 minutes.
- Mid term test = 20 % Listening comprehension (LC), (Reading comprehension RC), (grammar G and/or vocabulary V) and writing(W, in at least one midterm test)
- Final Test 30% same test for all groups (RC, LC, WC)
2nd exam session: students who fail to obtain 10/20 will have to complete a self-study program of 10 hours.
Assiduité obligatoire : en cas d’absences injustifiées, vous pourrez être considéré comme défaillant.
Après une absence : présentez votre justificatif à votre enseignant au cours suivant. Les absences injustifiées à un test ou un exposé sont notées 0/20. Signalez toute situation particulière à votre enseignant (statut salarié, handicap, traitement médical etc…) dès le premier cours, notamment si un aménagement est prévu.